موتور جستجوی گوگل مانند ما انسانها عاشق چیزهای جدید و تازه است، مخصوصاً محتوای تازه و توجه ویژهای به محتوای تازه موجود در سایت ها نشان میدهد. اما این جمله به این معنا نیست که شما میتوانید محتواهای قبلی که دارید را از نو ارسال کنید و یا تاریخ انتشار آنها را بهروزرسانی کرده و فکر کنید که خب، محتوای سایتم تازه شده است! یا حتی مطالبی که قبلاً در سایت تان منتشر نکردهاید از سایت های دیگر کپی کنید و فکر کنید که با این کار سبب تازگی محتوای سایت تان شدهاید! در حقیقت شما باید محتوای برای سایت خود تولید کنید که منحصربهفرد بوده باشد.
توجه گوگل به محتوای تازه سبب شده است که امکان رقابت سایت های نوپا و کوچک با سایت های بزرگ و قدیمی مهیا باشد.. شرایط مناسبی را برای مدیران سایت ها به وجود آورده است که بدون هیچگونه ترس واهمهای از جریمه گوگل نهایت استفاده از آن را ببرند.
بیگمان شما هنگامی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل و به خصوص برای کلمات کلیدی سایت خود با سایت های روبرو میشود که در گذشته اثری از آنها برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در صفحه اول گوگل نبود ولی به صورت یک باره در فاصله زمانی کوتاهی در رتبههای سوم تا دهم قرارگرفتهاند. به خاطر داشته باشید که استفاده از این فرصت نه تنها بر خلاف قوانین گوگل نیست و سایت شما اسپم نمیشود. بلکه مورد تشویق و تأیید گوگل نیز قرار میگیرد. به همین سبب بر خلاف سایر تکنیک های رایجی مانند خرید بک لینک دیگر بیمی از جریمه سایت توسط گوگل در آینده نخواهید داشت.
برای بهکارگیری از این فرصت 3 روش اصلی در این نوشته به شما آموزش خواهیم داد ولی قبل از آغاز به کار به دنبال کلمات یا عبارتهای باشید که نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول دستخوش تغییرات زیادی میشوند. که بیشتر این اتفاق در کلمات یا عبارتهای طولانی تر مشاهده میشود که در میان آنها میتوان کلمات پر جستجو و ارزشمند زیادی یافت و غربال کرد.
ایجاد و تولید محتوای تازه به صورت هدفمند
کلمات و عباراتی که با حوزه کاری شما در پیوند هستند ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل برای آنها وجود دارد و یا در صفحه اول نتایج گوگل به طور مرتب تغییر میکنند شناسایی کنید و یک محتوای تازه و مفید و متناسب با آن تولید کنید. اگر در تلاش اول و با گذشت یک هفته از ایندکس صفحه توسط گوگل صفحه خود را در نتایج صفحه اول مشاهده نکردید همین منوال را با عباراتی طولانی تر و سادهتر امتحان کند. با آزمون و خطای پیوسته با نحوه استفاده از این روش آشنا خواهید شد.
هر از گاهی عبارتی که موتور جستجوی گوگل به عنوان کلمه کلیدی محتوای تازه سایت تعیین میکنید با چیزی که در نظر شما است متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی به دست نیاوره اید. قبل از هر نتیجهگیری به ترکیبات مختلف و عبارات پر کاربری که در متن خود بهکاربردهاید را مورد بررسی قرار دهید زیرا امکان دارد با لینک همان صفحه در عبارات دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشید.
افزودن محتوای تازه به مطلب قدیمی
همه ما این را مشاهده کردهایم که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه بسیار مناسبی در صفحه اول گوگل داشته ولی بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است. در اینگونه موارد استفاده از محتوای تازه و بهروزرسانی آن صفحه میتوانید تأثیر زیادی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد. برای این کار کافی است در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به مطلب خود اضافه کنید. البته در خاطر داشته باشید که محتوای تازه شما مرتبط با موضوع صفحه باشد و شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. در پارهای از موارد مشاهده شده است که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه میتواند از دید گوگل به معنای محتوای تازه یا بهروزرسانی نوشته شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات هرز توسط مدیران سایت ممکن است موجب کاهش رتبه آن نیز شود.
محتوای تازه و پیوسته
اگر شما عبارات یا کلماتی را میشناسید که به محتوای تازه واکنش مناسبی نشان میدهد و در حوزه کاری شما دارای اهمیت است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد کنید و به صورت پیوسته اخبار و اطلاعات مرتب به آن را بهروزرسانی نماید. برای مثال ما در لیما وب بخشی به نام الگوریتمهای گوگل ایجاد کردهایم و به طور مرتب آخرین بهروزرسانی های گوگل را در این بخش قرار میدهیم که میتواند از دید مخاطبان بسیار موثر باشد. در حقیقت این روش تنها دلیل موفقیت کثری از وبلاگ ها و سایت ها است.
اگر سؤال یا تجربیاتی در زمینه ایجاد محتوای تازه و یا بهروزرسانی یک مطلب قدیمی و تغییرات ایجادشده در رتبهبندی صفحه نتایج جستجوی گوگل بر اثر این کار را با میان در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان کارشناسان لیما وب به آن پاسخ دهند.
سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید
سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از
دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم