همان طور که از اسم تگ هدینگ مشهود است.برای متمایز کردن تیتر از سایر محتوای موجود در یک صفحه استفاده میشود. تگهای heading با h مشخص میشوند و از h1 تا h6 هستند. . مهمترین تگ تیتر، تگ H1 است و کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.
در کد نویسی سایت خود باید ترتیب استفاده از تگهای HTML را به درستی رعایت کنید و اگر به طور مثال بعد از h1 از h3 استفاده کنید،ساختار سر تیترها به هم میریزد و این موضوع بر سئو سایت شما تأثیر منفی خواهد داشت.
به عنوان یک مثال کامل نحوه کد نویسی و استفاده از تگهای HTML باید مانند نمونه زیر باشد:
<h1>تیتر اصلی صفحه</h1>
<h2>تیتر داخلی اول</h2>
<h3>زیرمجموعهی تیتر داخلی اول</h3>
<h2>تیتر داخلی دوم </h2>
<h3>زیرمجموعهی تیتر داخلی دوم</h3>
تگ h1 مهمترین تگ هدینگ است. هر صفحهای باید یک تگ h1 داشته باشد.
کاربرد تگ هدینگ از دید سئو
پیوند دار بودن: رباتهای گوگل ارتباط تگ تیتر با محتوای آن را بررسی میکنند و به هم پیوند میدهند.
معین کردن کلمه کلیدی: گوگل برای معین کردن درصد استفاده از کلمات کلیدی به سر تیترهای عنوان اهمیت بالایی میدهد و با میزان استفاده از آنها در متن مقایسه میکند.
مزیتهای استفاده از تگهای تیتر
این تگ برای مشخص کردن بخشهای مختلف یک متن بکار می روند و بر کاربردی بودن سایت از نظر کاربران و سئو نوشته تأثیر بسزایی دارند. استفاده از این تگها موجب خوانایی بهتر مطالب و بهبود تجربه کاربری سایت خواهد شد.
ارزش تگ H1
مهمترین تگ HTMLاست و نباید نادیده گرفته شود. موتورهای جستجو اهمیت ویژهای به کلمات بکار رفته در آن میدهند و باید همانند title tag حاوی توضیحات مختصری در مورد صفحه باشد.
محتوای متناسب برای کاربران
تگهای HTML دید بصری بهتری برای درک محتوای صفحه به کاربران میدهد. و از آنجا که رضایت کاربران رضایت گوگل را در پی دارد استفاده از تگ هدینگ بر سئو صفحه شما تأثیرگذاری انکارناپذیری در پی دارد.
تگهای تیتر از نظر کاربردی بودن
- سر تیتر h1 اطلاعات کوتاه و مناسبی از آنچه که در ادامه خواهند خواند به بازدیدکننده سایت شما میدهد.
- با خواندن تگهای تیتر متفاوت، کاربران قادر خواهند بود تا به سرعت بخش مورد نظر خود را در متن پیدا کنند.
- استفاده از تگهای هدینگ سبب میشوند تا مطلب ارائهشده تمیز و مرتب به نظر برسد.
کارهایی که نباید با تگهای تیتر انجام دهید:
- تگهای هدینگ را با کلیدواژهها پر نکنید.
- بیش از یک تگ H1 در یک صفحه استفاده نکنید این عمل باعث میشود گوگل به سایت شما حساس شده و برداشت که از کار شما دارید این خواهد بود که قصد دارید کلمات کلیدی خود را به این تحمیل کنید.به جای این کار میتوانید از تگ هدینگ بعدی استفاده کرده و یا نوشته خود را در چند قسمت منتشر کنید.
- از تگهای هدینگ تکراری در صفحات مختلف استفاده نکنید و سعی کنید نوشتههای بعدی از تیترهای منحصر به فردی استفاده کنید.
- هیچگاه محتوایی را که در صفحه تگ H1 تان استفاده میکنید مشابه متاتگ تیترتان نباشد.