مطالب زیادی در سطح اینترنت و سایت لیما وب وجود دارد که بر تأثیر و ارزش طولانی بودن محتوا پافشاری میکند. حتماً این پرسش برایتان پیش آمده است که چرا مطالب و محتوای تولیدی توسط شما جایگاه مناسبی را در گوگل کسب نمیکند درحالیکه بیشتر از 1500 کلمه برای هر موضوع محتوا تهیهکردهاید.
به طور عادی مقالات طولانی تر شانس زیادی برای کسب جایگاه در گوگل دارند؛ چون جواب گوی طیف بیشتری از سؤالات هستند و در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و لینک دهی به آنها بیشتر اتفاق میافتد.
اما همه این موارد بدین معنا نخواهد بود که عبارات زیر همیشه صحیح هستند:
- هر مطلب طولانی یک مقاله مفید است!
- اگر در حوزهای تولید محتوا میکنیم حتماً باید طولانی و کامل باشد!
- محتوای طولانی تر بهتر از محتوای خلاصه و چکیده است!
علت این که پیشنهاد میکنیم محتوای شما طولانی باشد این است که به نوعی نشاندهنده تلاش شما برای پاسخگویی به طیف وسیعی از سؤالات مخاطبان سایت باشد. طولانی کردن مقالات به معنای کاهش کیفیت و بیحوصله کردن خوانندگان نیست.
هر مقاله باید چند کلمه باشد؟
معیار معینی وجود ندارد که متن یا مقاله شما چند کلمه باید دارا باشید بلکه ملاک اصلی این است که تا چه حد پاسخگوی نیاز مخاطبان شماست.
یک محتوای مفید و کامل باید شرایط زیر را دارا باشد:
- پرسشهای جانبی که پیرامون موضوع اصلی هستند را پاسخ داده و دسترسی مخاطبین را به هدف آسان تر نماید.
- در هر سیستم و سایز صفحه نمایش خوانایی و کاربری مناسبی داشته باشد.
- اطلاعات دقیق و تأییدشده را در کمترین زمان در اختیار مخاطبین قرار بدهد.
- مواردی که در بالا ذکر شده است را بهتر از سایت های رقیب خود رعایت کرده باشد.
هدف اصلی ما در مقالات انتقال سریع اطلاعات و جلب رضایت کاربران است بنابراین اگر یک تصویر میتواند اطلاعات چند پاراگراف را در یک تصویر نمایش دهد حتماً پاراگرافها را حذف کنید و تصویر را جایگزین نماید.
کمپین های محتوای طولانی
محتوای طولانی و یا مقالاتی با بیش از 1500 کلمه به کسبوکارها این اجازه را میدهد که یک داستان را ارائه دهند و شالودههای تجارت خود را در آن قرار دهند. هر چند اولویت دادن به محتوای طولانی ممکن است در یک دید سطحی،مثل یک پروژهای وقتگیر به حساب آید اما مزایای بی شما آن سبب شده است تا کسبوکارها به کشف این راهبُرد در آن بپردازند.
موتورهای جستجو دوست دار محتوای طولانی هستند
موتورهای جستجو ویژگی به صرفهای برای موضوعاتی هستند که قابلیت “ویروسی- وایرال” را در رسانههای اجتماعی ندارند. این درست همان جایی خواهد بود که محتوای طولانی به چشم میآید.
با توجه به بررسی و تحقیقی که serpIQ در سال 2012 بر روی بیش از 20000 کلمه کلیدی انجام شده است نتیجه به دست آمده بیان میکند که میانگین 10 مورد برتر از صفحه نتایج جستجو بیشتر از 2000 کلمه داشتهاند.
محتوای طولانی فقط یک کاربرد خاص ندارد. کاربران نه تنها به مدت طولانی در یک صفحه برای خواندن باقی می مانند بلکه نسبت به بازدیدکننده معمولی سایت به صفحات بیشتری از سایت سر میزنند. بعلاوه بر این جلب توجه یک مخاطب بیشتر از 3 دقیقه این احتمال را دو برابر میکند که دوباره به سایت بازگردد. با داشتن قدرت ایجاد خوانندگان وفادار از طریق محتوای طولانی، بازاریابان یک ابزار ارزشمند در دست خواهند داشت.
خیلی متشکرم از مطالب خوبتون، مخصوصاً این مقاله که به کیفیت محتوای طولانی تاکید داره، همیشه برام سوال بود که چطوری میتونم یک مقاله طولانی با کیفیت تولید کنم که این بخش مقاله شما به بنده کمک بزرگی کرد:
یک محتوای مفید و کامل باید شرایط زیر را دارا باشد:
پرسشهای جانبی که پیرامون موضوع اصلی هستند را پاسخ داده و دسترسی مخاطبین را به هدف آسان تر نماید.
در هر سیستم و سایز صفحه نمایش خوانایی و کاربری مناسبی داشته باشد.
اطلاعات دقیق و تأییدشده را در کمترین زمان در اختیار مخاطبین قرار بدهد.
مواردی که در بالا ذکر شده است را بهتر از سایت های رقیب خود رعایت کرده باشد.
تشکر از سایت مفیدتون
مقالات آموزشیتون عالیست.
خیلی خیلی مطلب خوب هست. با تشکر از شما