جایگاه صحیح کلمات کلیدی
به طور متداول به کاربردن کلمات کلیدی در متن ها به منظور سئو در تضاد با کاربری متن بوده و انتقال درست مفاهیم خواهد شد.به کاربردن بیش از اندازه یک کلمه یا عبارت در مطلب می تواند سبب دل آزردگی کاربران هنگام خواندن شود.
در مقابل قسمت های تاثیر گذار و مهمی وجود دارند که هنگام نگارش یک مطلب جدید بهتر است به آن ها توجه کرده و کلمات کلیدی را در آن ها به کار برد.و کلمه یا عبارت انتخابی خود را به خزنده های گوگل به عنون کلمه کلیدی شناساند و مکان مناسبی در نتایج گوگل کسب کرد.قسمت های مهمی که می توان کلمه کلیدی را در آن قرار داد شامل موارد زیر است:
عنوان نوشته
عنوان صفحه برای کاربران و موتور جستجوی گوگل که به دنبال موضوع معینی هستند اهمیت ویژه ای دارد بنابراین کلمه کلیدی هدف خود را دست کم یک بار در عنوان صفحه بیاورید.
استفاده درست از کلمات کلیدی در کنار انتخاب عنوانی جذاب تعداد کلیک های صفحه شما را در صفحات جستجو افزایش می دهد و در گذشت زمان سبب بهبو رتبه شما در آن کلمه کلیدی خواهد شد.
تگ های هدینگ
این تگ ها برای مشخص کردن بخشهای مختلف یک متن بکار می روند و بر کاربردی بودن سایت از نظر کاربران و سئو نوشته تاثیر بسزایی دارند،گنجاندن کلمه کلیدی در بین تگ های h1 و h2 یک صفحه نقش کلیدی در سئو آن صفحه خواهد داشت.
کلمات کلیدی در مضمون نوشته
یکی از مکان های مهم برای قرار دادن کلمات کلیدی محتوا نوشته است.به کاربردن کلمه کلیدی در متن نوشته به معنای به رگبار بستن نوشته نیست.لزومی نداره هر یک خط در میان خود کلمات را تکرار کنید بلکه میتوانید با به کار گیری کلمات مرتبط هم در نتایج گوگل رتبه های مناسبی کنید کنید.
نام تصویر و متن جایگزین
Alt Tag یکی از فاکتور های حیاتی برای سئو تصاویر در گوگل است.به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر توانایی این را دارد که بر سئو نوشته شما تاثیر بگذارد.
لینک دهی داخلی و خارجی
هر کدام از صفحات یک سایت باید با کمتر از پنج کلیک از هر جای دیگر سایت قابل دسترسی باشد و بهتر است دارای لینک های خروجی به صفحات مرتبط سایت خود یا سایت های دیگر باشد.به کاربردن کلمه کلیدی در این لینک ها بر سئو صفحه شما تاثیر گذار خواهد بود ولی هب شرط آن که صفحه مقصد ارتباط موضوعی معنای با کلمه داشته باشد.
به کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا
طبق اعلام موتور های جستجو توضیحات تاثیر بر رتبه دهی در نتایج جستجو ندارند.ولی در مقابل این جستجوگر ها قابلیت تشخیص کلمات کلیدی در توضیحات متا را دارند.
جمع بندی کلی:رعایت و به کاربردن نکات بالا به منزله قرار گرفتن شما در صدر نتایج گوگل نیست.زیرا کلمه انتخابی شما، میزان رقابت، کیفیت رقبا، اعتبار سایت، لینک ورودی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و دیگر فاکتور ها همگی بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیرگذار هستند.بنابراین به کاربردن و رعایت موارد فوق برای کسب رتبه مناسب در گوگل ضروری است ولی کافی نخواهد بود.
خیلی عالی بود من مدتی بود به دنبال این مسئله بودم
ممنون از سایت خوبتون من از سایت شما عزیزان تجربه کسب کردم
سلام،
نظر لطف شما هست دوست عزیز