گوگل در بازههای زمانی مختلف برای بهبود نتایج جستجوی کاربران الگوریتم های مختلفی را ارائه میکند. الگوریتم Freshness گوگل مطالبی که به تازگی منتشرشدهاند را در رتبهبندی نتایج جستجو در بالاترین رتبه قرار میدهد تا کاربران جستجو کننده به محتوای مرتبط با کلمه یا کلمات مورد نظر خود که به تازگی منتشرشدهاند دسترسی پیدا کنند.
در عمل الگوریتم Freshness فرصت خوبی برای مدیران سایت های نوپا یا سایت های گمنام است که در حال تولید محتوای باکیفیت و تازه هستند تا بتوانند با پیشرفت سریع در صدر نتایج جستجو قرار گیرند و توانایی رقابت با رقبای قوی را داشته باشند.
از بعد دیگر وقتی کاربری در گوگل نتیجه یک مسابقه فوتبال را مورد جستجو قرار میدهد،دوست ندارد با دادههای هفته،ماه یا سال قبل روبه رو شود زیرا هدف او اطلاعات تازه است و میخواهد محتوای تازه را دریافت کنید.
الگوریتم Freshness از سیستم ایندکس گذاری الگوریتم گوگل کافئین (این الگوریتم در کسری از هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود بروز رسانی میکند،و امکان جستجوی live را برای کاربران میسر میکند) استفاده میکند تا نتایج جستجو را رتبهبندی نماید.این نتایج حدود 35 درصد از کل نتایج جستجوی گوگل تأثیر دارد.و توانایی این را دارد که مطالبی که به تازگی منتشرشدهاند را پیدا کند و در اختیار کاربران جستجو کننده قرار دهد.
عملکرد الگوریتم Freshness شامل موارد زیر میباشد:
رویدادهای اخیر
زمانی که مرحله اجرای یک رویداد میرسد کاربران جستجو کننده خواستار دستیابی به آخرین اطلاعات موجود هستند برای مثال وقتی کاربری موقع انتخابات ریاست جمهوری امریکا وقتی کلمه دونالد ترامپ را جستجو میکند مایل است به آخرین اطلاعات موجود در مبارزات انتخاباتی دسترسی پیدا کند نه این که داستانی از سرگذشت زندگی این فرد یا اخبار قدیمی
الگوریتم Freshnessبا بررسی تمام موضوعات موجود در سطح وب و بررسی دقیق آن به کاربران آخرین اخبار مربوطه را بر اساس موضوعات جستجو شده را ارائه میکند.
رویدادهایی با محدوده زمانی مشخص
گوگل تمام سعی خود را دارد تا تمام رویداد های که هر ساله به صورت منظم برگزار میشوند را ایندکس کند تا اطلاعاتی را که کاربران مورد نیاز دارند به نمایش بگذارد.الگوریتم Freshness گوگل رویداد های تکرارشونده را (به عنوان مثال مسابقات لیگ فوتبال یک کشور) را شناسایی میکند و مبنای جستجو را بر اساس دریافت آخرین اطلاعات در آن رابطه قرار میدهد.بنابراین اگر شما میخواهید نتیجه بازی سال 1390 را دریافت کنید باید در جستجو سال را هم وارد کنید.
آپدیت های متوالی
با توجه به موضوعات بیانشده سایت های که هر روز مطالب جدیدی در سایت قرار میدهند میتوانند امیدوار باشد که گوگل نگاه ویژهای به آنها خواهد داشت. و با بهبود فاکتور های مربوط به سئو مطالب، موتور جستجوی گوگل جایگاه مناسبی در نتایج خواهند داشت.
سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
میخواستم بدونم میزان تاثیر گذاری این الگوریتم بر نتایج جستجو چقدر هست؟
ممنون میشم توضیح بدید
عالی هست
این الگوریتم در مقایسه با سایر الگوریتم های گوگل تاثیر گذاری به مراتب خیلی بیشتری دارد مثلا الگوریتم پاندا با تمام سر صدای که راه انداخته بود 12 درصد نتایج جستجو رو تحت تاثیر خودش قرار داده بود ولی الگوریتم Freshness حدود 35 درصد نتایج رو تحت تاثیر خودش قرار داده
مقاله کاربردی و عالی بود ممنون
سلام ضمن تشکر از مقاله ی خوب شما در قسمت اخر مقاله به اپدیت های متوالی اشاره کردید اما سوال اینجاست که گوگل از کجا باید بفهمد این نوشته در چه تاریخی ویرایش شده است ؟
آیا لازمه کدی در قسمتی از نوشته بگذاریم که تاریخ آخرین ویرایش نوشته را نمایش دهد ؟
چون در پیش فرض تنها تاریخ انتشار نوشته نمایش داده می شود.
سلام
تاریخ آخرین ویرایش یا تغییرات نوشته در نقشه سایت ثبت می شود.