انتخاب کلمه کلیدی یک اصل اساسی و مهم در بهینهسازی هر سایتی است.با انتخاب صحیح کلمات کلیدی در کنار سایر فعالیتها برای بهینهسازی سایت میتواند. در برههای از زمان بازدیدکنندگان و جامعه هدف را به سایت شما روانه کند.بنابراین قبل از انجام پروسه لینک بیلدینگ و سئو باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید زیرا اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نکنید بدون شک هیچگاه موفق نخواهید شد.
در این مطلب قصد داریم نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی را بررسی کنیم
نکته اول:به فرآیند انتخاب کلمات کلیدی مناسب Keyword Research میگویند.
نکته دوم:انتخاب کلمه کلیدی فرآیند یک باره نیست.همواره در زمان حیات سایت و تجارت شما جریان دارد.
کلمه کلیدی کوتاه یا طولانی:
خود را جای بازدیدگنندگان فرض کنید،آیا شما عبارات کوتاه در گوگل جستجو خواهید کرد یا عبارات طولانی؟
خوب فرض میکنیم سایت شما در رابطه با بهینهسازی سایت است و شما برای کلمه (بهینهسازی) شروع به لینک سازی و تولید محتوا میکنید یا (بهینهسازی سایت) مشاهده میکنید که بین (بهینهسازی) و (بهینهسازی سایت) تفاوت های فراوانی وجود دارد شاید کاربری که بهینهسازی را جستجو میکند هدفش بهینهسازی ریاضی،بهینهسازی ساختمان،بهینهسازی مصرف انرژی و….بوده است نه بهینهسازی سایت،پس در اگر میخواهید کلمات مختلفی را سئو کنید پیشنهاد میشود عبارتی که دارای دو الی چهار بخش مرتبط است انتخاب کنید.
تعداد کلمات:
برای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل به کلمات کلیدی زیادی احتیاج ندارید.5 کلمه کلیدی برتر انتخاب کنید و به آنها درجه A بدهید سپس 30 کلمه کلیدی مناسب بعدی را انتخاب کنید و به آنها درجه B دهید و 65 کلمه کلیدی بعدی با درجه C مشخص کنید و مکمل B در نظر بگیرید.حال شما 100 کلمه کلیدی درجهبندی شده در اختیاردارید، که رنگ سبز را به عنوان اولین انتخاب، رنگ زرد را به عنوان گزینه بعدی و رنگ قرمز را تنها در موارد خاص بکار بگیرید. که A را به عنوان اولین انتخاب، B را به عنوان گزینه بعدی و C را تنها در موارد خاص بکار بگیرید.
کلمه کلیدی برای صفحه اصلی سایت یا صفحات دیگر:
همواره سعی بر این داشته باشید رتبه صفحات داخلی سایت را افزایش دهید،یکی از مزایایی این کار این است که میتوانید همزمان بر روی تعداد کلمات کلیدی مختلفی کارکنید.
بهترین ابزار انتخاب کلمات کلیدی :
دقیقترین و بهترین ابزار موجود برای انتخاب عبارات کلیدی google keyword planner است. ابزاری بسیار قدرتمند و بهروز برای تشخیص این است که هر کلمه و عبارت، چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو میشوند.از آنجا که این ابزار برای خود گوگل است، معتبرترین مرجع برای تشخیص میزان جستجوی کلمات به صورت دقیق است. این ابزار برای استفاده از گوگل ادوردز تعبیه شده است.در حقیقت این ابزار، مرحله سبد خرید استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است.
رقابتپذیری عبارات
برای آن که بتوانید با هزینه اندک و زمانی کوتاه رتبه خوبی کسب کنید،باید کلماتی را انتخاب کنید که برند های معروف وب سایت های پر بازدید و معتبر به طور فعال بر روی آنها هدفگذاری نکرده باشند،در مورد هر کلمه یا عبارت کلیدی باید 10 وبسایت برتر که در صفحه اول نتایج جستجو قرار میگیرند را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا در مورد این کلمه یا عبارت کلیدی خاص، سایت شما توان رقابت با آنها را دارد؟
جمعبندی کلی:
کلمات کلیدی کم ترافیک تر و طولانی تر و کم رقابت تر را در الویت قرار دهید و کلمات کلیدی کوتاهتر و پر ترافیک تر و رقابتی تر را در انتهای لیست خود قرار دهید با بالا آمدن در نتایج جستجو میتوانید در کلمات دشوار تر هم سایت خود را به مرور زمان به رتبههای بالاتر برسانید.
سلام
کلمات کلیدی رو کجای نوشته ای که می خوایم در وب نشر دهیم قرار دهیم؟ یا کجای تنظیمات موجود در صفحه پیشخوان؟
متشکرم
متن خیلی روان و خوانایی دارید در مطالبتون . تشکر
عالیی بود مث همیشه