با توجه به رشد سریع و توسعه خرید فروش آنلاین در دنیا کمپانی گوگل بر آن شد تا این بازار افسارگسیخته را سرو سامان داده و در جهت درستی هدایت نماید و سیطره خوب را بر دنیای وب بیش از پیش آشکار کند.
در این راست گوگل الگوریتم جدیدی به نام الگوریتم گورخر یا (Google Zebra Algorithm) ارائه داده است. در اساس کار این الگوریتم گورخر گوگل بررسی،شناسایی و از رده خارج کردن فروشگاههای اینترنتی بیکیفیت و نامعتبر که در حیطه جستجوی گوگل هستند است.
یکی از نکات مورد توجه این است که سایر موتورهای جستجو نیز از این الگوریتم تبعیت میکنند.الگوریتم گورخر گوگل با جستجو در سایت ها اقدام به پاک کردن فروشگاههای اینترنتی بیکیفیت از بستر نتایج جستجو است.به کمک این الگوریتم تجارت الکترونیکی مقداری حفاظتشده و نقش موتورهای جستجو برای جلوگیری از تخلفات اینترنتی را بیشتر میکند.
بد نیست بدانید 70 درصد فروشگاههای اینترنتی بیکیفیت بوده و اسپم میباشند،بنابراین باید به سرعت شناسایی و از رتبهبندی نتایج جستجو حذف شوند.
استاندارد مورد تأیید الگوریتم گورخر گوگل برای فروشگاههای اینترنتی شامل موارد زیر میباشد :
- دارا بودن گواهینامه الکترونیکی SSL برای تأیید هویت واقعی فروشنده،حفظ امنیت وب سایت
- کالاهای خریداریشده از وب سایت باید کمتر از ۹۰ درصد زمان معینشده به دست مشتری برسد.
- کالاها باید با واقعی خریداری و فروخته شوند و اهداف خرید و فروش در راستای پول شویی نباشد.
- تمامی لینک های کالاهای موجود در سایت باید در خود سایت بوده و از سایت های دیگر لینک نشده باشند.
- سایت باید سیستم هوشمند و جامع برای برآورد هزینههای ارسال و تحویل کالا داشته باشد.
- لیست و لینک علاقه مندیهای خریدار باید وجود داشته باشد و خریدار بتواند خرید خود را در هر زمانی که دوست دارد انجام دهد و لینک به تعویق انداختن خرید بدون پاک شدن ایتمهای خرید داری شده وجود داشته باشد.
- سایت وظیفه دارد امکان رهگیری کالاهای خریداریشده را به کاربران به صورت شفاف و ساده ارائه کنید.
- نشانی محل فیزیکی سایت باید واقعی و حقیقی بوده و راههای ارتباطی بین خریدار و فروشگاه در دسترس باشد.
- نشانی فیزیکی سایت باید واقعی باشد و راههای تماس خریداران و فروشگاهها واضح و روشن باشد.
- خریدار باید به راحتی در سایت ثبتنام نموده و در سایت لاگین کرده و تمامی سبد خرید خود را در پنل کاربری داشته باشد.
- فروشگاه باید یک برچسب خرید بر روی کالاهای خود با تمامی مشخصات محصولات و شرکت ارائهدهنده داشته باشد.
- دارا بودن پشتیبانی آنلاین
- دارا بودن حریم خصوصی، شرایط و ضوابط
با توجه به فعالیتهای الگوریتم گورخر گوگل سبب بهبود و ارتقای کیفیت سایت های فروشگاهی اینترنتی شده و از جهت دیگر نیز باعث بهینهسازی وب سایت ها میشود و ادمین این سایت ها به راحتی میتوانند اتوماسیون فروشگاهی را مدیریت و بهروزرسانی کنند.و کاربران هم با خیالی آسوده به خرید اینترنتی خود بپردازند.
سلام
برای ایران هم درست کار کنه عالی میشه ..خیلی از سایت های فروشگاهی ایران یا بی کیفیت هستن یا کلاهبردارن
سلام.
می خوام بدونم به طور کلی گوگل چه جوری می فهمه یه سایت فروشگاهی خوبه؟
مثلا از کجا می فهمه درگاه فیک داره یا نه؟ و یا هرچیز دیگه…